9 ماده غذایی که بیشتر از پرتغال ویتامین C دارند

 9 ماده غذایی که بیشتر از پرتغال ویتامین C دارند

 

قبل از دیدن مطالب زیر به سایت زیبای زیر  نیز سری بزنید

تبدیل عکس دلخواه شما به تابلو فرش،هدیه ای نفیس وماندگار



زمانی که در مورد ویتامین C فکر می‌کنید حتما اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند پرتقال است. اما مواد غذایی دیگری نیز می‌توان پیدا کرد که سرشار از ویتامین C باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این مواد بپردازیم.

 

۱.توت فرنگی:
توت فرنگی حاوی ۸۵ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. این ماده منگنز نیز دارد که به پایدار و ثابت بودن قند خون کمک می‌کند. فقط مطمئن شوید که توت فرنگی ارگانیک و طبیعی خریداری می‌کنید.

 

۲.آناناس:
آناناس حاوی ۷۹ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. بر خلاف سایر میوه‌ها، آناناس حاوی مقادیر قابل توجهی از آنزیم بروملین است که به هضم پروتئین کمک می‌کند.

 

۳.کلم قمری:
کلم قمری حاوی ۸۴ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. این ماده همچنین دارای خواص ضد سرطانی است. شما می‌توانید از کلم قمری در نودل‌ها استفاده کنید یا از آن در تهیه آش استفاده کنید.

 

۴.انبه:
انبه شیرین و آبدار حاوی ۱۲۲ میلی گرم از ویتامین C به ازای هر پیمانه است. این میوه همچنین منبع عالی از زیگزانتین است که یک آنتی اکسیدان قوی برای کمک به سلامت چشم است و آن را از اسیب اشعه‌های مضر نور خورشید حفظ می‌کند. شما می‌توانید از این میوه خوشمزه در اسموتی‌های خود استفاده کنید.

  

ادامه مطلب ...

درمان ترشحات واژن

درمان ترشحات واژن

قبل از دیدن مطالب زیر به سایت زیبای زیر  نیز سری بزنید

تبدیل عکس دلخواه شما به تابلو فرش،هدیه ای نفیس وماندگار



مقدار و نوع ترشحات واژن نیز در میان زنان و با چرخه قاعدگی زن متفاوت است. تغییر در ترشحات واژن مانند ( بو یا رنگ غیر طبیعی ) و یا وجود ترشحات واژن همراه با سوزش و یا دیگر علائم ناراحت کننده، می تواند نشانه یک عفونت باشد.

مهم این است که هر زمان شما یک تغییر در خصوصیات ( رنگ، بو، قوام )، میزان ترشحات واژن و یا اگر شما علائم دیگری مانند درد، سوزش و یا خارش ناحیه واژن داشتید به دنبال مراقبت های پزشکی است.


علت ترشحات واژن چیست؟
دیواره های واژن و گردن رحم حاوی غددی است که مقدار کمی از مایع برای کمک به حفظ تمیزی مهبل ( واژن ) تولید می کند این ترشحات طبیعی واژن معمولا روشن یا سفید شیری رنگ و بدون بو هستند.


تعدادی از عفونت های مختلف می تواند در مقدار، قوام رنگ یا بوی ترشحات مهبلی تغییر ایجاد کنند که عبارتند از:


واژینوز باکتریال یک بیماری است که توسط عدم تعادل در رشد باکتریهایی که به طور طبیعی در واژن هستند ایجاد می شود. دلیل این عدم تعادل در رشد باکتری ها دقیقاً مشخص نیست این وضعیت قبلا به عنوان گاردنرلا واژینیت شناخته شده بود.


عفونت تریکوموناس، توسط یک انگل تک سلولی موسوم به تریکوموناس واژینالیس است. عفونت از طریق تماس جنسی منتقل می شود.


سوزاک بیماری های مقاربتی ( STD ) ناشی از عفونت با باکتری شناخته شده نایسریا گونوره است.


کلامیدیا یکی دیگر از عفونت های جنسی منتقل شده به علت باکتری کلامیدیا است. اگر چه زنان آلوده ممکن است نشانه ای نداشته باشند ولی ممکن است ترشحات واژن داشته باشند.
عفونت قارچی ( کاندیدیازیس ) زمانی که رشد بیش از حد مخمر در واژن وجود دارد رخ می دهد و اغلب به علت استفاده از آنتی بیوتیک و یا عوامل دیگر که تعادل طبیعی باکتریها در ناحیه واژن را به هم بزند ایجاد می شود.

 
ادامه مطلب ...

علت خارش و درد سینه در زنان چیست؟

علت خارش و درد سینه در زنان چیست؟


قبل از دیدن مطالب زیر به سایت زیبای زیر  نیز سری بزنید

تبدیل عکس دلخواه شما به تابلو فرش،هدیه ای نفیس وماندگار


دلایل خارش و درد سینه در زنان چیست؟
گاهی خانم ها دچار خارش یا درد در ناحیه ی سینه ها می شوند که اسباب نگرانی آنها را فراهم می سازد. در این مطلب به طور اجمالی به عوامل ایجاد کننده خارش یا درد در ناحیه ی سینه ها و درمان آن اشاره می کنیم.
در گام اول لازم است که علت اصلی خارش سینه مشخص شود. در اکثر موارد، دلیل آن مسائل کم اهمیتی مانند استفاده از لباس زیر نامناسب است، اما در برخی موارد همین مشکل می تواند نشان دهنده ی بیماری های جدی تر باشد.


این عضو از بدن زنان بسیار حساس هستند و در برابر کوچکترین ناراحتی واکنش نشان می دهند. خارش یا درد در سینه ها جزو علائم رایج در بین خانم ها هستند که امکان دارد در نتیجه عوامل متعددی بروز کند. در هر حال لازم است که علل احتمالی مشکل ریشه یابی شود و در صورت وجود هر نوع مشکل یا بیماری، نسبت به رفع آن اقدام شود.

 

علل احتمالی خارش سینه ها
خارش در ناحیه ی سینه ها امر رایجی است و می تواند ناشی از واکنش های آلرژیک پوست نسبت به برخی از انواع محصولات شیمیایی مانند اسپری ها، دئودورانت ها و ترکیبات آلرژن موجود در آنها باشد. تماس این ترکیبات با پوست باعث ایجاد خارش در ناحیه ی سینه ها می شود. بنابراین لازم است که در گام اول نسبت به محصولات بهداشتی که استفاده می کنید هوشیارتر باشید و از محصولات مرغوب تر و سالم تر استفاده کنید.

از طرف دیگر خشکی پوست و عدم رطوبت کافی آن می تواند عاملی برای خارش پوست شود. برای مقابله با این مشکل کافی است که از لوسیون های بدن، روغن های گیاهی و کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست خیلی حساسی دارید بهتر است قبل از انتخاب محصول مورد نظر با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.
 

ادامه مطلب ...

علت بوی بد برخی نواحی بدن در خانم ها

علت بوی بد برخی نواحی بدن در خانم ها

قبل از دیدن مطالب زیر به سایت زیبای زیر  نیز سری بزنید

تبدیل عکس دلخواه شما به تابلو فرش،هدیه ای نفیس وماندگار



علت بوی بد برخی نواحی بدن
کاملا طبیعی است که بدن هرکس بویی خاص و شاید ناخوشایند داشته باشد. این بوها ناشی از ترشح ترکیبات سمی و تنظیم درجه حرارت بدن است. در این میان بوهای نامطلوب دیگری نیز وجود دارند که به دلیل وجود مشکلی در سلامتی مانند وجود عفونت یا سرطان هستند.

 


علت بوی بد دهان، پاها، پوست سر، زیر بغل، واژن و ادرار
نتایج پژوهش ها نشان می دهند که بیماری ها باعث بروز تغییراتی در ترکیبات شیمیایی بدن می شوند. برخی از این تغییرات با مشاهده ی علائم آنها و همچنین استشمام بوی نامطبوع قابل تشخیص هستند. اگر این بوها دائمی بوده و از بین نرفتند، بهتر است احتیاط کرده و بررسی های لازم پزشکی را انجام دهید.

 

بوی بد ناحیه تناسلی خانم ها
بوی بد ناحیه واژن در صورت عدم تشخیص علت آن، در اغلب موارد به سختی کنترل می شود. اگر این بو بعد از رابطه ی جنسی یا در طول دوره ی قاعدگی شدیدتر شود، به احتمال زیاد پای واژینوز باکتریایی در میان است. این مشکل زمانی بروز می کند که تعداد باکتری های بد و مضر واژن بیش از باکتری های مفید این ناحیه می شود. علائمی مانند ترشحات خاکستری رنگ، بوی نامطبوع، خارش و سوزش ناحیه ی تناسلی از جمله علائم این مشکل است.

 

بوی ترشحات زنانه
ترشحات واژن اگر شفاف یا سفیدرنگ و بی بو باشد، کاملا طبیعی است. اما زمانی که این ترشحات پنیری و غلیظ و همراه با بوی مخمر می شود، احتمالا پای یک عفونت ناشی از قارچ کاندیدا یا انواع دیگر قارچ ها در میان است. در اکثر موارد این ترشحات غیرطبیعی به بارداری، بیماری دیابت و استفاده از آنتی بیوتیک ها مربوط می شود. این مشکل همچنین خود را با علائم دیگری مانند خارش و سوزش نشان می دهد. بنابراین زمانی که متوجه بوی بد ترشحات واژن شدید که همراه با علائم ذکر شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

  

ادامه مطلب ...

ترشحات سینه در زنان نشانه چیست؟

ترشحات سینه در زنان نشانه چیست؟

قبل از دیدن مطالب زیر به سایت زیبای زیر  نیز سری بزنید

تبدیل عکس دلخواه شما به تابلو فرش،هدیه ای نفیس وماندگار



ترشحات نوک سینه چیست؟
به جز مواردی که فرد شیر می دهد، هر نوع مایعی که از نوک سینه خارج شود، ترشحات سینه نامیده می شود. این ترشحات از همان منفذی خارج می شوند که شیر در دوران شیردهی از آن خارج می شود. در نوک هرکدام از سینه ها حدوداً ده خوشه از این منافذ وجود دارد.

 

این ترشحات ممکن است همزمان از هر دو سینه و یا از یکی از آنها، خود به خود یا در مواقع فشار آوردن به سینه ها خارج شوند. ممکن است شیر مانند، زردرنگ، سبز، قهوه ای یا حتی خونی باشند. غلظت این ترشحات از غلیظ و چسبناک تا رقیق و آبکی متغیر است. با بالا رفتن سن و افزایش تعداد حاملگی ها، احتمال ایجاد ترشحات سینه بیشتر می شود.

 

تشخیص پزشک
وقتی برای آزمایش ترشحات نوک سینه به پزشک مراجعه می کنید، باید بتوانید توضیح دقیقی از وضعیت خود شرح دهید:
- این ترشحات چه رنگی دارند؟
- مقدار این ترشحات چه میزان بوده است؟
- آیا در هر دو سینه یا فقط از یکی از آنها خارج می شود؟
- آیا این ترشحات از یکی از منافذ نوک سینه خارج می شوند یا از چند منفذ؟
- آیا خارج شدن این ترشحات خود به خود صورت می گیرد یا هنگامی که بر سینه ها فشار وارد می شود؟
- آیا علائم و نشانه های دیگری در خود مشاهده می کنید، مثل تب، قرمزی، درد در سینه ها، سردرد یا تغییرات بینایی؟
- آیا اخیراً آسیب و جراحتی متوجه سینه هایتان بوده است؟
- از چه داروهایی استفاده می کنید؟

 

علاوه بر این اطلاعات و معاینه فیزیکی، ممکن است به آزمایشات دیگری نیز برای کشف علت این مشکل نیاز باشد. این آزمایشات شامل، آزمایش خون، ماموگرافی، اولتراسون (فراصوت) سینه، داکتوگرام (نوع خاصی از رادیولوژی) و MRI می شوند. پزشک شما ممکن است نمونه ای از ترشح را به آزمایشگاه فرستاده تا مورد تجزیه و آزمایش قرار گیرد. اما حتی پس از تحلیل آزمایشگاه، ممکن است نیاز به ارزیابی های دیگری نیز باشد.

 

علل ترشحات سینه
ترشحات سینه ممکن است حالتی کاملاً طبیعی از عملکرد سینه ها باشد. اگر علت این باشد، این ترشحات باید خود به خود برطرف شوند. در چنین موقعیتی حتی الامکان از تحریک سینه ها—مثلاً برای چک کردن ترشحات—خودداری کنید چون در واقع تحریک باعث تداوم ترشح می شود.

  

ادامه مطلب ...